Becsengettek | 2018/2019-es tanév

2018 szeptember 3.



   A 2018/2019-es tanévkezdést idén is technikai és felújítási munkálatok előzték meg. A régi vízvezetékrendszer egy részét szakemberek kicserélték, valamint az úgynevezett „bitumenes” udvar védőhálója, és a kültéri padok festése is megújult. A törvényi előírásoknak megfelelően a mosdók festését is elvégezték. Új függönyök vásárlásával öt tantermet igyekeztünk otthonosabbá tenni. Szülői hozzájárulásoknak és felajánlásoknak köszönhetően egy tanterem teljesen új bútorzatot kapott, és további egy tanterem padjainak modernizálása jelenleg is folyamatban van.
   A Monorierdei Fekete István Általános Iskola 259 tanulóval kezdte meg a 2018/2019-es tanévet. Az ötödik és a hetedik évfolyam kivételével két osztályt indítottuk, külön napközis csoportokkal. Felső évfolyamosok számára továbbra is tanulószobai foglalkozással segítjük a délutáni házifeladatok elkészítését. Sajnos az országosan említett pedagógushiányt iskolánkban is érzékeljük, jelenleg négy álláshelyünk betöltetlen. Pedagógusainknak köszönhetően ez nem okozott fennakadást a tanév kezdésekor, ám célunk a kollégák túlterheltségének csökkentése és a mielőbbi szakos ellátottság biztosítása.
   Az oktatás színvonalának emelése, valamit a tanév során nyújtott programok színesítése érdekében folyamatosan élünk pályázati lehetőségekkel.
   2018. szeptember 1.-től ismételten elnyerte intézményünk az Ökoiskola címet, így továbbra is célunk a gyermekek környezettudatos szemléletének kialakítása. <  br> A péteri Pittner Dénes Általános Iskolával együttműködve sikeresen veszünk részt a Határtalanul pályázaton, ennek köszönhetően a 7. és 8. tanulóink Szerbiába utaznak a tanév folyamán.



   A 2018/2019 tanévtől iskolánk alsó évfolyamos tanulói, majd felmenő rendszerben később a felső évfolyamosok is részt vesznek a Komplex Alapprogram bevezetésében. Ez egy kísérleti módszertani program, mely az iskolai lemorzsolódás csökkentésére jött létre. A következő években 1500 iskolában valósul meg ez az oktatásfejlesztő program, melynek célja az iskolai tananyagok élményekkel, gyakorlati feladatokkal történő megerősítése. Nagyon fontos leszögezni, hogy a Nemzeti Alaptanterv és a tantervi követelmények nem változnak a módszer alkalmazásával. Megmaradnak a jól ismert „hagyományos” tanórák is, csupán az új ismeretek minél hatékonyabb elsajátítása, rögzítése érdekében néhány alkalommal csoportos és a mindennapi élethez kapcsolódó, úgynevezett alprogrami foglalkozásokkal egészülnek ki. A szülők délután a következő alprogrami foglalkozások közül választhatnak: Logikaalapú, Testmozgásalapú, Művészetalapú, Digitális alapú, valamint az Életgyakorlat-alapú alprogram. A Komplex Alapprogram bevezetéséről és a szülőket, gyermekeket is érintő változásokról a szeptemberi szülői értekezleteken adunk bővebb tájékoztatást.
   Köszönet iskolánk pedagógusainak, technikai dolgozóinak, hogy a tanévet szép, tiszta, barátságos környezetben kezdhettük, köszönet a szülőknek a tanterem bútorzatának felajánlásában, valamint Monorierdő Község Önkormányzatának a nyári munkák segítésében.



Lehoczky Judit intézményvezető-helyettes